Reader Filmindeki Sebze ve Meyva

22 Temmuz 2010
Artık bu kadarı da abartı diyeceksiniz. Evet, abartı. :) Ama sağolsun Onur Metin haberdar etti, ben de bahsettiği kareyi buldum ve tarihe not düşmek için de Her Yerde Türk Var'a koyuyorum.

5 dalda Oscar'a aday olan, En İyi Kadın Oyuncu ödülünü Kate Winslet'a kazandıran The Reader filmi.

"Batı Almanya, 1980" yazısından hemen sonra gelen sahnede kahramanımız apartmana girerken bir Türk manavının "SEBZE VE MEYVA" yazan tabelasını görüyoruz.

Videosu da var tabii ama o kadarı iyice abartı olacak diye kesip biçmekle uğraşmadım. :)

1 Yorum:

Adsız dedi ki...

Bu filmde "Türk izi" adına tek iz bu sebze meyve yazısı değil, ayrıca oyuncu yan apartmana girerken bu manavdan alışveriş yapanlar Türkçe konuşuyor. Ben filmi izlerken belli belirsiz bir Türkçe konuşma duyduğumu düşünüp geri alarak dikkatlice dinlemiştim, ancak o şekilde belli oluyor. Hatta, hem manavın fiziksel yapısının, hem de alışveriş yapan Türklerin filmin dönemine bu kadar uymasına çok ama çok şaşırmıştım.

Yorum Gönder