Ben 10 Yaratığı Chromastone Meğer Morötesi Gezegeninden Gelmiş

12 Temmuz 2010
Epey zamandır Her Yerde Türk Var'ı ihmal ediyorum. (Klasik blogger giriş cümlelerinden biri!) Fakat bu akşamki gazla umut ediyorum ki haftada birkaç tane de olsa giriş yapacağım.

Oynayacağımız bir oyun için oğlum Ada'ya Wikipedia'dan Ben 10 kahramanlarının türlerini ve geldiği gezegenleri okuyordum. 

Eşim, "Ada hadi yat artık", oğlum, "Baba nolur bitirelim" derken birden, Ben 10 Alien Force'daki Omnitrix yaratıklarından olan Chromastone'da bir Türk izi olduğunu keşfettim! Diyor ki Wikipedia: 
Chromastone is a Crystalsapien from the planet Morotesi (which is the Turkish word for ultraviolet, his name is a pun on chromatics, the science of colors, and stone). 
Dizinin senaristleri normalde gezegenlere Latince olduğunu tahmin ettiğim isimler veriyor. Encephalonus IV veya Arahnascimmia gibi.

Fakat her nasılsa araya bir de Türkçe kelime sokmuşlar. Üstelik alakasız da değil. Resminde gördüğünüz gibi, Chromastone'un geldiği gezegen olan Morötesi, yaratığımızın mor rengine gönderme yapıyor.

0 Yorum:

Yorum Gönder